Let větroněm (kluzákem)

Plachtění je považováno za královskou disciplínu leteckého sportu. Lety provádíme na dvoumístných kluzácích L 23 Super Blaník a G-103 Twin Astir. Vždy se jedná o let pro jednoho zájemce, spolu s naším zkušeným pilotem. Lety větroněm provádíme na kluzácích G-103 "Twin Astir", nebo L-23 "Super Blaník".

Délka letu
Zvolená varianta není k dispozici. Reset vybraných parametrů.
Dostupné Dostupné Zvolte variantu
1 500 Kč 2 100 Kč od 1 500 Kč
Kategorie: Koupit letenku

Let větroněm, jinak také kluzákem či bezmotorovým letadlem, představuje jeden z nejromantičtějších leteckých zážitků vůbec.

Plachtění je považováno za královskou disciplínu leteckého sportu. Je to splnění odvěké touhy člověka létat s využitím přírodních zákonů.

Lety jsou prováděny na dvoumístných kluzácích L 23 Super Blaník a G-103 Twin Astir. Vždy se jedná o let pro jednoho zájemce, spolu s naším zkušeným pilotem.

Tyto lety jsou více závislé na vhodném počasí.

Pro všechny lety platí následující základní pravidla:

  • maximální doba letu je omezena na 60 minut
  • minimální věk cestujících je 12 let
  • pro cestující mladší 18-ti let je nutný podepsaný souhlas zákonného zástupce
  • zákonný zástupce cestujících mladších 18-ti let musí být přítomen během letu cestujícího mladšího 18-ti let na letišti Zbraslavice

Detailní popis kluzáku G-103 ''Twin Astir''

Trup je tvořen kompozitovou skořepinou ze sklených vláken a epoxidové pryskyřice. Křídla jsou také skořepinová, ale potah je tvořen sendvičí CfC (compozit-foam-compozit). Nosník křídla je sklolaminátový. Dvoudílný kryt pilotního prostoru je vylisován z organického skla, oba díly se nezávisle odklápí doprava. Přistávací zařízení tvoří zatahovací kolo ve spodní části trupu a pevné kolo na zádi. Vlečné zařízení je v přídi trupu.

Detailní popis kluzáku L-23 ''Super Blaník''

Větroň L-23 Super Blaník je dvoumístný celokovový hornoplošník určený pro všechny stupně výcviku a to od elementárního až po speciální výcvik v létání bez vidu, vyšší pilotáže a rovněž k výkonnému plachtění. V obsazení jednou osobou je vhodný i k létání základní akrobacie. Trup je oválného průřezu, poloskořepinové konstrukce. Křídla jsou samonosná, celokovová, lichoběžníkového průřezu a jsou opatřena křidélky. Pevné části letounu jako jsou křídla, trup a nepohyblivé ocasní plochy jsou potaženy duralem. Pohyblivé části jako jsou křidélka nebo vodorovné a svislé ocasní plochy jsou potaženy plátnem. Pilotní prostor je vybaven dvěma palubními deskami, zdvojeným řízením a ostatními ovládacími prvky rovněž ve zdvojené verzi. Překryt kabiny je tvořen dvěma oddělenými průhlednými kryty z organického skla, zadním odklopným vzad na trup a předním odklopným do boku. Přistávací zařízení tvoří zatahovací kolo a ostruhové kolečko. Vlečné zařízení pro start aerovlekem je umístěno v přídi kluzáku a pro vzlet za navijákem na boku trupu.

Diskuze

Povinná pole

Nevyplňujte toto pole:

Bezpečnostní kontrola

Výpis diskuzí

Avatar autora Let kluzákem 10.12.2024 22:38
Dobrý den, je nějak omezeny váhový limit na let. Děkuji za info. Čmelinská
Odpovědět
Y Avatar autora Už dlouho nelítám, akorát vzpomínám. 27.9.2025 20:31
Ale když ti nikdo neodpoví, vzpomínám si, jedna útlá dívenka když letěla sólo, brala si do éra závaží, aby splňovala minimální váhu. Co se týká maximální váhy, tedy hmotnosti, hádám že spíš je problém, aby se poněkud prostorově výraznější člověk do kabiny vešel.